Woensdag - Reisverslag uit Amanzimtoti, Zuid-Afrika van Reina Oostrom - WaarBenJij.nu Woensdag - Reisverslag uit Amanzimtoti, Zuid-Afrika van Reina Oostrom - WaarBenJij.nu

Woensdag

Door: Reina

Blijf op de hoogte en volg Reina

07 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Amanzimtoti

Vanmorgen al vroeg op. We gaan drie andere projecten van BeMore bezoeken.

De eerste is het heftigst vind ik. Bobi Bear, een huis waar kinderen en baby's worden opgevangen die misbruikt of verkracht zijn. Vreselijk!! Ze werken hier met speciale beren waar kinderen op aan kunnen geven (als ze groot genoeg zijn tenminste) wat er met hen gebeurd is. Echt niet te geloven waartoe mensen in staat zijn. Ben er echt van slag van. Moet allemaal nog zakken en een plaatsje krijgen. Wel heel mooi om te zien dat er ook mensen bestaan die zich helemaal voor deze kinderen inzetten om ze toch weer een leefbaar bestaan te geven.

Tweede project wat we bezoeken is Mother of Peace. Hier worden ruim 80 kinderen opgevangen, waarvan het grootste gedeelte geen ouders meer hebben of waarvan de ouders niet voor ze kunnen zorgen. Kinderen hebben hier wel lekker de ruimte om te spelen, zien er ook blij en relaxed uit, ondanks de armoede.

Derde en laatste project is The Farm. Dit project lijkt veel op het project waar wij zijn, alleen dan Veel armoediger. Het moet nog helemaal groeien, maar dat heeft tijd nodig.

Als we terug zijn ga ik nog even verder met schilderen, even alles verwerken.

• 07 Januari 2015 - 19:45

Bodil:

Hoi Reina,

Was even t adres kwijt, maar heb t gelukkig weer. Wat heftig om te lezen allemaal!!! Hoe gaat t met je? Ik ga je blog in de gaten houden nu hoor. Dikke x, Bootje.

• 07 Januari 2015 - 22:50

Anja Lindhout:

Reina wat maak je veel mee. Veel indrukken. Fijn dat je, je dan kan laten gaan in de muurschilderingen. En wat zijn ze leuk!

• 08 Januari 2015 - 08:39

Judith Stoker:

Beste Reina,
    Ik volg je belevenissen via je blog... indrukwekkend! Wat een contrasten tussen daar en hier... Wat zul jij vol indrukken zijn! Wel mooi dat je zo'n reis kunt doen... een onvergetelijke tijd die onuitwisbare indrukken zal achterlaten!
    Heel veel zegen voor jullie daar!
    Hartelijke groet,
    Judith Stoker